RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 3 „Pastelowy Świat”
6:00 – 8:00 | Zabawy w kącikach zainteresowań, indywidualna praca z dzieckiem zdolnym. Czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami. |
8:00 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
9:00 – 9:45 | Działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia, zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, religia. |
9:45 – 10:20 | Gry i zabawy ruchowe, swobodna zabawa w sali. |
10:20 – 10:30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, |
10:40 – 11:00 | II śniadanie |
11:00 – 12:20 | Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
12:20 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne. |
12:30 – 13:10 | Obiad |
13:10 – 14:50 | Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Dzieci starsze – zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
14:50 – 15:00 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności porządkowo-higieniczne. |
15:10 – 15:30 | Podwieczorek |
15:30 – 16:00 | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci . Praca indywidualna z dziećmi. Gry i zabawy ruchowe na placu zabaw. |
16:00 – 17:00 | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. |